Методична робота

Знавці точних дисциплін


Я пропоную вам взяти участь у інтелектуально-розважальній грі «Знавці точних дисциплін»

(Фанфари)

Жодне змагання не можна уявити без поважного й компетентного журі, яке вирішуватиме долю команд.  (Музика для представлення журі) Це:

_____________________________________________________________

____________________________________________________________

   _____________________________________________________________

1.   Бліц-турнір

(1 хвилина на конкурс. за кожну правильну відповідь 1 бал.) (тихо звучить фонова музика)

Запитання для І команди:

1.    Сума усіх сторін прямокутника (Периметр)

2.    Сота частина цілого (Відсоток)

3.    Найбільше натуральне число (Не існує)

4.    Найменша одиниця подання інформації (Біт)

5.    Трикутник, у якого всі кути рівні (Рівносторонній)

6.    Цифровий знак, що позначає відсутність величини (Нуль)

7.    Як називається одна триста шістдесята частина кола (Градус)

8.    Скільки нулів у числі «Мільйон» (6)

9.    Найбільша хорда у колі (Діаметр)

10. Які геометричні фігури завжди товаришують з Сонцем? (Промені)

11. Рівність двох відношень (Пропорція)

12. Порожнє місце, що з’являється між символами? (Пробіл)

13. Які файли мають розширення мр3? (музичні)

14. У яких одиницях вимірюється розмір екрана монітора по діагоналі? (Дюйм)

15. Маніпулятор, який використовується в комп’ютерних іграх (Джойстик)

16. Числа, які використовуються для лічби (Натуральні)

17. Графічний спосіб представлення інформації (Блок-схема)

18. Операція, обернена до операції «множення» (ділення)

19. Стандартний пристрій для введення даних (Клавіатура)

20. Яке натуральне число дорівнює кількості букв у його назві? (Три)

Запитання для ІІ команди:

1.     Скільки кілограмів в одному центнері? (Сто)

2.    Прямі, які перетинаються під прямим кутом? (Перпендикулярні)

3.    Пристрій для вимірювання кутів (Транспортир)

4.    Результат множення (Добуток)

5.    Найбільше ціле від’ємне число? (-1)

6.    Два числа, добуток яких дорівнює 1 (взаємообернені)

7.    Чому дорівнює чверть години (15 хвилин)

8.    Його називають серцем комп’ютера (мікропроцесор)

9.    Програми для боротьби з вірусами (антивіруси)

10. Дріб,  у якого чисельник менший за знаменник (Правильний)

11. Найменше  трицифрове число (100)

12. Клас, що йде після класу мільйонів (клас мільярдів)

13. Число 10 у квадраті (100)

14. Область даних на диску, що має імя (Файл)

15.  Кут, градусна міра якого дорівнює 180 градусів (розгорнутий)

16. Вказівник місцезнаходження на екрані (курсор)

17. Чітко визначена послідовність дій при розв’язуванні задачі (алгоритм)

18. Сума кутів будь-якого трикутника (180 градусів)

19. Його використовують в персональних комп’ютерах для охолодження процесора (Вентилятор)

20. Значок, який є посиланням на існуючий файл чи папку (ярлик)

 

2.    «Збери літери».  правильне слово – 1 бал (музика із хто зверху)

І команді:

1.    Око автомобіля (фара)

2.    Ім’я фронтмена гурту «Нірвана» (Курт)

3.    У електриків є «нуль, а є …» (фаза)

4.    Світський прийом, званий вечір (раут)

5.    Шахова фігура, її ще називають вежею (тура)

6.    Всеукраїнський фестиваль сучасної пісні «Червона ….» (рута)

7.    Чоловічий парадний костюм (фрак)

8.    Вантажівка з довгим кузовом (фура)

9.    Упаковка іншим словом (тара)

10. Ланка гусениці у трактора (трак)

ІІ команді:

1.    Найбільше смакує до борщу з часником. (сало)

2.    Верхня частина обличчя (чоло)

3.    Угорська страва з солодкого перцю. (лечо)

4.    Французька страва, схожа на рагу (соте)

5.    Улюблений інструмент ковбоїв (ласо)

6.    Малий населений пункт (село)

7.    Партія, яку виконує один інструмент або співак (соло)

8.    У ній бджола ховає мед (сота)

9.    Українською «віслюк», а російською - … (осел)

10.  Назва ладу в церковній музиці (глас)

 

3.    «Математичні постаті» (фонова музика)

Завдання: із запропонованих фотографій виберіть 4 ті, які, на вашу думку, відповідають поданій інформації.

1.    Він народився в 570 р. до н.е. Його першим вчителем був Гермодамас. За своє найвідоміше відкриття він приніс в жертву Зевсу бика. Заснував власну школу. (Піфагор)

2.    Він народився у Франції. Його іменем названо одне із математичних понять. Навчався у Єзуітському коледжі. Є основоположником аналітичної геометрії.  Давав уроки філософії шведській королеві Христині. Помер від запалення легень. (Рене Декарт)

3.    Народився на острові Сіцілія. Його вчителем був Фідій. Він сконструював метальні машини. Помер від руки солдата, який розлютився на нього за те, що він не хотів іти до начальника, поки не розв’яже задачу.   Хотів на своєму надгробку побачити циліндр з вписаною в неї кулею. (Архімед)

4.     Народився в селі Пашинівка Полтавської області. Після закінчення Харківського університету виїхав за кордон у Париж. У 1831 році його обрали академіком Петербурзької Академії наук. Крім математичних досягнень розкрив талант блискучого лектора і педагога. Найбільше любив вірші Т.Г.Шевченка. Один з його учнів у 1838 році написав, що його можна назвати «центром усієї математичної діяльності Росії».  (Остроградський)

 

4.    «Хто швидше?» (правильна відповідь 1 бал) всього 1 хвилина

Запитання 1:

На вулицях міст відсутність ЦИХ ПРЕДМЕТІВ може призвести до неприємностей. Під час співбесід при прийомі на роботу в Microsoft програмістів настільки часто запитували, чому ЦІ ПРЕДМЕТИ саме такої форми, що здобувачі стали приходити в футболках з написом: «Щоб вони вниз не падали». Назвіть ЦІ ПРЕДМЕТИ. (Каналізаційні люки)

Запитання 2:

    Закінчіть анекдот для любителів арифметики.

Клієнт в хімчистці запитує:

- Коли буде готовий мій піджак?

- Через три дні.

- Чому так довго? Адже в рекламі сказано, що у вас речі чистять за 24 години!

- Так, але у нас – ...

(8-годинний робочий день)

Запитання 3:

Одна з англійських фірм випускає «вічний» електричний ліхтарик. Реклама повідомляє, що йому не шкодить занурення на глибину до 150 метрів, ліхтарик не піддається корозії, його не можливо зламати або розбити. На цей виріб дається гарантія терміном на все життя власника. Однак в гарантійному талоні є примітка: «Фірма не відповідає за наслідки нападу на ліхтарик акули, ведмедя і ...» Кого? (дитини)

Запитання 4:

Якось відомого польського актора Жолковського вдячна публіка буквально закидала квітами на сцені. Серед вишуканих букетів хтось кинув і оберемок сіна. Актор подякував публіці і особливо подякував тому глядачеві, який не пошкодував віддати артисту те, що зміг би … Закінчіть фразу актора. (з’їсти сам)

 

5.    Чорний ящик (музика із що де коли)

            У ящику  є те, що індійці називали «сунья», арабські математики «сітрі». Як ми називаємо це зараз? (Нуль)

 

6.    ГРАФІЧНЕ ЗАВДАННЯ «ШЕРЛОК ХОЛМС» (музика)

За кожну правильно знайдену функцію команди отримують 1 бал.

 

 


                           

 

 

 

 

Підведення підсумків. Нагородження переможців..


Психолого -педагогічний семінар“Cучасний учень і шляхи взаємодії  з ним. Впевненість у спілкуванні”

18.02 лютого у Мишлятицькому  НВК відбувся психолого -педагогічний семінар Cучасний учень і шляхи взаємодії  з ним. Впевненість у спілкуванні”. Семінар розпочався із виступу заступника директора Строган Л.І. , яка зазначила , що у педагогічному спілкуванні найважливішу роль відіграє вербальне слово вчителя. За допомогою слова образно і точно передається різноманітна інформація. Тому дуже важливо вміти керувати власним емоційним станом.
Педагоги брали активну участь у вправах , які проводила пр. психолог Вітик О.М. та шукали відповіді на такі запитання:
-          Як зробити лекцію цікавою захопливою?
-          За допомогою яких прийомів можна позбутися невпевненості в собі?
 -          Яким способом можна привернути увагу аудиторії?   






Для вчителів математики  

 Тема: ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

 

Анотація. В статті автор розкриває досвід роботи з впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на уроках математики, показує їх важливу роль у формуванні ключових компетентностей сучасної особистості.

Ключові слова: комп’ютер, мультимедійна презентація, програмні засоби, компетентності.
На сьогоднішній день для людей комп’ютери перестали бути «дивом техніки» і швидко увійшли в повсякденне життя кожного з нас. Існує багато різних думок щодо використання інформаційних технологій  в навчально-виховному процесі. Але очевидно, що вони є потужним інформаційним засобом, який доступний і цікавий для дітей.
Кожна людина має право отримати освіту, яка дозволить їй бути активним учасником життя своєї країни. Але це неможливо без отримання необхідних знань, умінь та навичок в області інформаційних технологій, які необхідні для життя і діяльності в сучасному суспільстві. Це і пошук та систематизація інформації, і використання інформаційних ресурсів глобальної мережі Інтернет.
Інформаційні технології висувають достатньо високі вимоги до інтелекту робітників та займають найвищу щаблину на ринку праці. Але якщо навички роботи з конкретною технікою можна здобути безпосередньо на робочому місці, то мислення, не розвинене природою в окремі терміни, такими і залишаються. Затримка мислення – це затримка назавжди.
Елементи інформаційних технологій повинні бути засвоєні учнями якомога раніше, бажано в початковій школі, паралельно з початком формуванням інформаційних знань, умінь та навичок, з тим, щоб надалі можна було використовувати їх у всіх напрямах навчального процесу.
Використання комп’ютерних технологій на уроках математики впливає на підвищення якості освіти, що є головною метою для кожного педагога. Це реалізація тієї чи іншої навчальної програми, яка орієнтована головним чином на самостійну роботу учнів. Перехід до інформаційного суспільства відкриває нові можливості для модернізації змісту навчання і методів викладання. Комп’ютер є потужним засобом для структурування і систематизації математичних знань і умінь, для формування світогляду і розвитку інтелекту дитини.
При системному використанні комп’ютера у викладанні математики потрібно враховувати наступні основні положення:
1.     Для отримання бажаного результату, комп’ютер в навчальному процесі повинен використовуватися постійно.
2.     Вчитель повинен вільно володіти комп’ютером, застосовувати гнучку методику використання ІКТ в різних видах навчальної діяльності, яка направлена на активізацію того, хто навчається.
Я, як вчитель математики, використовую інформаційні технології в напрямах:
-         виготовлення методичних матеріалів (таблиці, опорні схеми, дидактичні картки з диференційованими завданнями, тести і т.д.);
-         застосування мультимедійних технологій на уроках та в позакласній роботі з предмету (мультимедійні презентації, відео фрагменти, аудіо і т.д.);
-         моніторинг знань учнів.
На сьогоднішній день існує дуже багато програмних засобів, які можна використовувати на уроках математики. Але кожний вчитель повинен орієнтуватися передусім на клас, в якому викладає, на рівень знань учнів.  Викладаючи математику в профільному математичному класі, дуже важливими для мене є лекційні уроки. Тому, використавши методичний комп’ютерний посібник «Електронний конструктор уроку. Алгебра. 10 клас. Академічний рівень», взявши за основу мультимедійні презентації, які є в ньому, я доповнила їх таким чином, щоб можна було використовувати на уроках в профільному класі. А до деяких тем, яких не вистачало, створила нові презентації. Таким чином, наглядність, структурування матеріалу, а також можливість вдома самостійно опрацювати матеріал, значно підвищують рівень засвоєння теоретичного матеріалу. А дидактичні матеріали, виготовлені в  програмі Microsoft Word (різнорівневі картки, тести, опорні конспекти і т.д.) та презентації, які містять тести і практичні завдання, допомагають перевірити рівень засвоєння знань учнями.
Також в своїй діяльності використовую метод проектів. Застосування даного методу на уроках математики є однією з ефективних умов формування життєвої компетентності учнів, яка виступає індикатором для визначення готовності учня, випускника до життя, подальшого розвитку та активної участі в житті суспільства. Практичне використання проектних технологій доводить, що поєднання знань, практичних умінь і навичок, набуття життєтворчих компетентностей ,  допомагають зробити рішучі кроки у вирішенні тих нагальних освітніх проблем, які поставило перед вчительством ХХІ століття. В своїй роботі практикую проектні роботи, які включають декілька навчальних предметів.  На сьогодні разом з учнями створено 6 проектних робіт з математики та написано 4 науково-дослідницькі роботи.
Проаналізувавши пророблену роботу з використання інформаційних технологій в процесі навчання, можна сказати про те, що реалізація такого підходу дозволяє мені розвивати інтерес учнів до вивчення предмету, організовувати самостійну роботу учнів, реалізувати диференційований підхід, розвивати логічне мислення учнів та навички самоконтролю.
Список використаних джерел:
1.                Бочкин А. И. Методика преподавания информатики: Учебное пособие. – МН: Высшея школа, 1998. – 431 с.
2.                Гевал М. Д. Загальні принципи використання комп’ютера на уроках різних типів // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2000. - №3. – С. 34–34.
3.                Мельник Ю. Формування інтелектуального компонента культури розумової праці школярів засобами інформаційних технологій // Наукові записи ТНПУ ім. В. Гнатюка. Педагогіка. – Тернопіль. – 2002. – С.50–55
4.                Новикова А. А. Медиаоброзование в США: проблемы и тенденции // Педагогика. – 2000. - №3.
5.                Підласий І. П. Як підготувати ефективний урок. — К., 1989.


Сучасні підходи до технології та структури уроків


У Мишлятицькому НВК Мостиського району 26 лютого  стартував методичний тиждень «Сучасні підходи до технології та структури уроків». Метою проведення методичного тижня є підвищення результативності індивідуальних та колективних форм методичної роботи, створення умов для професійного самовдосконалення педагогічних працівників, керівників гуртків, вихователя, самоосвіти та удосконалення педагогічної майстерності, формування індивідуального стилю творчої педагогічної діяльності в процесі роботи.
В урочистій обстановці відкрив методичний тиждень директор НВК Сливар Михайло Миколайович. Педагогічний колектив працюватиме за складеним планом методичного тижня, який представила заступник директор з НВР Строган Людмила Іванівна.
Заступник директора з НВР

Строган Людмила Іванівна

Немає коментарів:

Дописати коментар

Головна сторінка

Ласкаво прошу !!!